...oli ajatus että jos osaan tehdä sahtia niin kaihan samasta vierteestä voisi panna oluttakin. Kaurahan on terveellistä joten päätin paahtaa kaurasuurimoita sekaan.

Paahdoin jyvät kuumalla pannulla ja koska minulla ei ole mitään myllyä niin laitoin jyvät veteen ja hurautin tehosekoittimella osan jyvistä rikki. Mäskäsin normaaliin tapaan uunissa hauduttaen tunnin välein lämpöä nostaen noin 5 tuntia. Kuurinalle lisäsin humalan sekä koska suklaaolut on mielestäni ok lisäsin kaakao nibsejä. Vierre tuli holahtaen läpi ja otin vierrettä melkein kymppi litran. Keittelin vierrettä tunnin verran ja siinä keitellessäni huomasin että se oli tosi vaaleaa . Tyhmyyksissäni lisäsin väriksi mämmimallasta, juu siihen vierteeseen koska sitähän ei tarvitse mäskätä ja painotan sanaa tyhmä . Kaikki meni hyvin tähän asti mutta sitten kun oli siivilöinnin aika niin eihän se vierre meinannut tulla mitenkään siivilävaatteen läpi. Otin jo kokki koulun niksitkin käytössä ja sainhan sen suht kirkkaaksi aineskin siihen asti kun siivilä kellahti. Seuraavaksi huomasin ettei minulla ollutkaan mitään oluthiivaa joten laitoin pullahiivat sekaan. Eihän mulla ollut mitään sopivan kokoista käymisastiaakaan, laita nyt 5 litraa 20 litran astiaan.

Nyt mulla on sitten käymässä 4 litraa sanotaan sitten vaikka tosi makeaa tupulisahtia käymässä.

Kyllä minä vielä sitä oluttakin vielä teen mutta en 'tänään'.

1028g/1000 ml